Offentlig upphandling – med fokus på praktiska frågor inom fastighetsbranschen

Offentlig upphandling – med fokus på praktiska frågor inom fastighetsbranschen

Datum och tid

2 april 2019 kl. 08.30 - 12.15

Plats

Hellström Advokatbyrå, Kungsgatan 33, 103 90 Stockholm.

Pris

3.965 kr exkl. moms.

Max antal deltagare

15

Deltagarlista, program samt presentations- paket som PDF-fil skickas elektroniskt efter konferensen (presentationsfiler inkluderas med förbehåll på presentatörernas godkännande).

Som utgångspunkt utfärdar World in Property inte bevis på deltagande i denna konferens. Om det så önskas, till exempel för certifiering av utbildning osv. vänligen kontakta vår konferensavdelning.



OM FÖRELÄSAREN

Jenny Kenneberg

Jenny Kenneberg arbetar i Hellströms kompetensgrupp för offentlig upphandling och har lång erfarenhet av upphandlingsrätt. Hon har arbetat med både leverantörer och upphandlande myndigheter/enheter med bl.a. rådgivning inför utformning av affärsupplägg och val av upphandlingsförfarande, granskning av upphandlingsdokument och anbud, biträde vid överprövningsprocesser eller upphandlingsrättsliga skadeståndsmål samt rådgivning i avtals- och tvistefrågor under kontraktstiden. Jenny Kenneberg är även en uppskattad föreläsare inom upphandlingsrätt.

Skicka ett mail till Jenny Kenneberg
Program

Välkommen på en grundläggande kurs om att göra affärer på fastighetsområdet med offentliga aktörer. Under en förmiddag går vi igenom den offentliga affären och de upphandlingsrättsliga regler som styr den. Det blir särskilt fokus på två vanliga frågeställningar när det gäller upphandling och fastighetsbranschen – hyresundantaget och exploateringsavtal. Vi kommer även gå igenom generella risker som finns när du gör affärer med offentliga aktörer, vad du ska tänka särskilt på och hur du undviker de största fallgroparna.

Målsättningen är att du, efter kursen, ska kunna identifiera eventuella upphandlingsproblem i kontrakt och affärsupplägg där offentliga aktörer är part på ett eller annat sätt, samt ha verktygen för att nå en bättre lösning. Du kommer även få en uppfattning om riskvärdering och hur du ska navigera för att minimera riskerna.

Kursen hålls i föreläsningsform av experter inom området, med möjlighet till levande diskussioner inom gruppen. Vårt mål är att den kunskap och erfarenhet som erhålls genom kursen ska kunna användas i deltagarnas dagliga arbete.

Kursen vänder sig till

Kursen är avsedd för dig som arbetar med utveckling av fastigheter, uthyrning av lokaler eller på annat sätt gör fastighetsrelaterade affärer där exempelvis kommuner, kommunala bostadsbolag, landsting eller myndigheter är inblandade. Kursen passar bra för dig som inte har någon formell utbildning i regelverket, men även för dig som vill uppdatera tidigare kunskaper eller som är intresserad av regelverkets tillämpning i praktiken.

Kursen är inriktad på praktiska frågeställningar vid affärer med offentliga aktörer och vi går igenom delar av det upphandlingsrättsliga regelverket. För dig som är nyfiken på offentlig upphandling och vill ha en bredare genomgång av grunderna rekommenderar vi vår grundkurs i offentlig upphandling med inriktning mot fastighetsbranschen. Kursen hålls under en heldag och kurstillfällena planeras ut efter hand så ta gärna ta kontakt med Oscar Lindqvist (0768-688000) för vidare information om inplanerade kursdatum och platstillgång.

Kursmaterial

Kursmaterial, deltagarlista, program till bruk under samt efter seminariet. I konferenspaket ingår: frukost, lunch, kaffe, frukt, vatten mm. 

Max antal deltagare:

15

Kursbevis:

Vi utfärdar gärna bevis på deltagande vid kursen och erbjuder på er begäran ett kursintyg som innehåller detaljerat programinnehåll och tid på utbildning (lektioner). Vänligen kontakta oss via e- post efter konferensen, så skickar vi intyget inom några dagar.

Tack till:

Hellström Advokatbyrå

Frågor & svar

Vad händer när jag anmäler mig?

Alla deltagare får en bekräftelse via E-post. Bolaget kommer automatiskt att få en faktura på e-postbilaga i PDF-format till den adress som angav. En vecka innan evenemanget får alla deltagare en påminnelse via e-post.

Om du ångrar dig

I grunden är din registrering bindande. Kan du, per force majeure inte vara närvarande, vänligen skicka ett mail till konferenser@worldinproperty.se Om en kollega kan ta din plats i stället ber vi att du informerar oss om detta.

Vid fel under anmälningen

Har du angett fel information, måste du registrera dig två gånger, eller om du upplever andra fel under registreringen, vänligen kontakta oss på konferens@worldinproperty.se

Rabatt

Den tredje registreringen är alltid gratis när A) tre personer från samma företag registrerar samma konferens eller B) samma personer registrerar sig för tre olika konferenser eller C), ni kontaktar World in Property vid eran 3:e singel-registrering

Avgift och betalning

Anmälningsavgift inkluderar alltid morgonkaffe / -te och lunch. Observera att din anmälan är bindande. Fakturan kommer att skickas till din angivna adress via E-post i PDF-format. Betalningen ska överföras 8 dagar efter mottagandet av fakturan. Om du har några specifika önskemål eller frågor om betalningen, notera detta i fältet för 'Övrig information' på anmälningssidan.

Nyhetsbrev och Data

När du anmäler dig till ett World Property evenemang kommer du automatiskt att bli en del av vårt digitala universum. Du kommer att få vårt nyhetsbrev och bli inkluderad i vår offentliga Nätverka databas. I framtiden kan vi eventuellt komma att använda din data till andra liknande ändamål. Vi delar eller säljer dock aldrig din emailadress till tredje part och du kan avsluta prenumerationen när som helst genom att kontakta oss.

3 -för 2 Rabatt

World in Property erbjuder en standard 3-för-priset-av-2-rabatt när 3 personer anmäler sig till samma evenemang.

Partners: