Nytt koncept till Nordiska Kompaniet Foto: Hufvudstaden

Nytt koncept till Nordiska Kompaniet

Uthyrning

12 september 2019

Med omvandlingen blir NK en destination för exklusiva, innovativa och internationella varumärken där kundens upplevelse står i fokus.

Under 2019 har arbetet med Plan 3 på Nordiska Kompaniet växt fram och den 11 september står äntligen sportplanet klart.

Sportplanet utgörs av den nya multibrand-avdelningen NK Sport tillsammans med Sail Racing, J.Lindeberg Sport, Barbour, Lacoste och lululemon.

- Vi är oerhört glada över att kunna öppna upp dörrarna till en unik sportdestination där progressiva varumärken presenteras tillsammans med internationella aktörer på ett sätt man aldrig tidigare sett i Sverige. Med den nya sportsatsningen tar vi nästa steg i förnyelsearbetet mot ett varuhus i världsklass där NK Sport kommer bli ett av Europas mest nytänkande sportkoncept, säger Andreas Edström, varuhuschef Nordiska Kompaniet.

Bakom satsningen av multibrandavdelningen NK Sport står entreprenören Marc Nylander, vars vision är att presentera progressiva sport- och outdoor varumärken på ett helt nytt sätt.

Av Redaktionen

Skribent

World In Property
redaktionen@worldinproperty.se