Mood expanderar svenskt mode Foto: AMF

Mood expanderar svenskt mode

Uthyrning

4 april 2018

Nu får AMF:s Mood tillskott av ytterligare en stark modeaktör i det svenska klädmärket Nikolaj d’étoiles.

 

Nikolaj d’étoiles fortsätter sin strategi med flexibel retail och öppnar en ny butik i Mood Stockholm.

– Vi är väldigt glada att Nikolaj d’étoiles väljer att öppna sin butik hos oss. Det är ett varumärke med mycket god kvalitet i hög internationell nivå som kommer bli mycket uppskattat av våra modemedvetna konsumenter. Deras strategi kring omnikanalstänk tror vi är helt rätt framåt, säger Annika Ljungberg, marknadsområdeschef hos AMF Fastigheter.

Företaget gör en tydlig digital satsning med fokus på nytänkande handel där kunden sätts i första rummet.

– Vi fortsätter att tro på vikten av den fysiska butiken som komplement till den digitala satsningen. Det blir viktigare och viktigare att äga sina egna kanaler och låta dessa bli ett tydligt uttryck för varumärket. Samtidigt gäller det att ständigt jobba för att möta kunderna på nya plattformar och bli en naturlig del i deras levnadsmönster. Mood Stockholm är idag en modern mötesplats och det är naturligt för oss att möta kunden där, säger företagets vd Anders Björkstedt.

Av Redaktionen

Skribent

World In Property
redaktionen@worldinproperty.se