Diös expanderar i Sundsvalls-galleria

Diös expanderar i Sundsvalls-galleria

Uthyrning

29 juni 2020

PickPackPost är ett modernt paketombud som etablerades i november 2019 i gallerian i centrala Sundsvall.

Nyligen lanserades bolagets underkoncept, Pop Up Market, där företag erbjuds tillfälliga etableringar under en tidsbegränsad period. Nu är det klart att Pop Up Market och retailbolaget Nordic Retail & Sports (NRS) ingår ett samarbete och kommer erbjuda kunderna välkända varumärken som NA-KD, Dry Lake, nuum och Rut & Circle inledningsvis. Beräknad premiär sker i PickPackPosts lokaler på Torggatan i slutet av juni.

Nordic Retail & Sports driver idag bland annat alla Under Armour-butiker i Norden och samarbetar med många välkända varumärken. De första varumärkena som presenteras i Pop Up Market är NA-KD, världsledande inom mode och e-handel och känt för sina samarbeten med världskända influencers och modeikoner, Dry Lake, Rut & Circle samt nuum.

-Det här är startskottet för vår fortsatta utveckling av PickPackPosts underkoncept Pop Up Market och vi ser fram emot många spännande samarbeten med aktörer som vill in och visa sina produkter och varumärken på en tillfällig fysisk plats, säger Maryanne Karlsson, förvaltare, Diös.

- Vi är väldigt nöjda över att kunna inleda med så attraktiva varumärken i Pop Up Market. Vi vet att vi har en stark marknad här och Sundsvall som stad har kittlat oss under en längre tid. Via Diös dök nu möjligheten till en etablering upp. Att vi först fokuserar på skandinaviskt mode känns helt rätt. För mig känns det dessutom lite extra kul att starta upp något i min gamla hemstad, säger Josef Smedman, grundare, Nordic Retail & Sports.

Av Redaktionen

Skribent

World In Property
redaktionen@worldinproperty.se