De öppnar ny butik i Mall of Scandinavia

De öppnar ny butik i Mall of Scandinavia

Uthyrning

29 juni 2020

UNIQLO, den japanska globala klädkedjan, kan idag tillkännage att de öppnar sin andra butik i Sverige

Detta sker på fredagen den 28 augusti i en av Skandinaviens största gallerior, Westfield Mall of Scandinavia. Den 1840 kvadratmeter stora butiken kommer att kretsa kring att visa upp UNIQLO LifeWear för män, kvinnor, barn och bebisar över två våningar.

Tidigare i år gick UNIQLO ut med nyheten att de öppnar sin andra butik i Sverige, och tredje butik i Skandinavien, redan till hösten. I den nya butiken kommer UNIQLO erbjuda LifeWear, kläder utformade för att göra allas vardag bättre och mer bekväm. Detta inkludera hero-produkter som HEATTECH, Kashmir- och Extra Fine Merino-tröjor, AIRism, Ultra Light Down, Jeans, UTs (UNIQLO T-shirts) och mer därtill.

– UNIQLOs LifeWear-koncept med enkla och högkvalitativa vardagskläder har tagits emot väl av de svenska kunderna. Nu kommer vi att utvidga tillgängligheten för våra lokala kunder i Sveriges största galleria, och samtidigt finnas till hands för förortsområden såväl som centrala Stockholm. Vi strävar efter att ständigt förbättra och göra vårt erbjudande perfekt. Genom att addera nya tjänster, som UNIQLO aldrig erbjudit, strävar vi efter att vara ännu mer relevanta för våra kunders önskemål och behov, säger Nikolina Johnston, General Manager på UNIQLO Sverige.

Förutom produkter, kommer UNIQLO även erbjuda ett flertal nya kundtjänster i den nya butiken i Westfield Mall of Scandinavia, för att tillgodose de som arbetar eller bor i området. Som en del av dessa tjänster, vilka är skräddarsydda för lokalbefolkningen, kommer UNIQLO erbjuda stylistkonsultation, en utvidgad tjänst gällande att få kläder korrigerade samt en digital klädvårdsguide framtagen tillsammans med The Steamery (www.steamery.se).

UNIQLO har även samarbetat med konstnären Astrid Wilson (www.astridwilson.com) för att skapa en tillfällig konstinstallation i butiken. För installationen inspirerades Astrid Wilson av mångfalden i naturen, då konstverket visar en mängd vilda och färgglada illustrerade blommor. Partnerskapet är ännu ett exempel på UNIQLOs långsiktiga engagemang för kreativitet, design och konst och att göra dessa tillgängliga för alla.

Av Redaktionen

Skribent

World In Property
redaktionen@worldinproperty.se